Help me!

lillacissi need help!!!
någon som e bra på kemi måste det väl ändå finnas???

Sedan hällde han över saltsyra så att den fyllde ungefär halva provröret, tog Mg biten o släppte ner den försiktigt i provröret med HCl i, höll tummen över o sedan tog bort fingret o höll en tänd tändsticka över... den hördes ett litet "plopp"...

vad vare som hände??? varför blev det ett litet "plopp"  ?????????

plz om du vet HJÄLP MIG!!! väldigt tacksam i så fall :)

//Lillacissi<333


Kommentarer här!
Kul att du vill kommentera, men skulle vara tacksam om du inte skriver taskigasaker som kanske kan såra en. Tack för din kommentar :P
Postat av: Roshanna

Det där exprimentet gjorde vi förra året men jag kommer inte ihåg varför det lät:/ men det står i boken;) om vi har samma dåra..

2010-03-27 @ 17:57:07
URL: http://elsssrosss.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din bloggadress om du vill att jag ska svara där:

Kommentar:

Trackback